ANASAYFA
KURUMSAL
YÖNETİM KURULU
İSTATİSTİKLER
SEKTÖRE BAKIŞ
SOSYAL
İLETİŞİM
ENGLISH

HAKKIMIZDA

/icerik/7b2d3539-5473-40e4-9e66-8f46d90f6cb2TF_Hakkimizda1.jpg

 

Türkiye’nin önünde bugün 2023 İhracat Stratejisi hedefi başlığı altında kapsamlı ve doğru belirlenmiş stratejilerle şekillenmekte olan yüksek hedefleri var. Bu hedeflere varmak için elini taşın altına koyan sektörlerden biri de un ve unlu mamulleri üretimini yapan ihracatçılar…

Türkiye 2023 İhracat Stratejisi’nde hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri sektörünün 13,7 Milyar Dolar seviyesindeki 2023 ihracat hedefine ulaşabilmesi için un ve unlu mamuller sektörünün ihracatını 2011 yılındaki 1,3 milyar $ seviyesinden 2,5 milyar $’a çıkartması gerekmektedir.

Bu hedef doğrultusunda Orta Anadolu İhracat Birlikleri Genel Sekreterliği’nin sekreteryasını yürüttüğü Un ve Unlu Mamuller Grubu(UTG), Tanıtım Grubu bünyesindeki ürünlerin “Türk Markası” altında dünya pazarlarına ulaştırılması için çalışacak.

/icerik/6d6b1005-43d4-4118-8c92-c5d05acaeef09ibd6r4.jpg

Özellikle Türkiye’nin hedef ve potansiyel pazarlarına dönük iletişim faaliyetlerine hız kazandıracak olan UTG, markalaşma, reklam-tanıtım, pazarlama ve benzeri alanlardaki girişimleriyle sektörün sözcülüğünü yapacak.

UTG’nin yürüteceği çalışmalarda ihracat büyüklüğü itibariyle ilk öne çıkan ürün “buğday unu”. Ancak bunun yanında, ihracatta buğday ununun takipçisi olan maya, nişasta gibi diğer ürün/ürün gruplarının markalaşması için de yan stratejiler geliştirilecek. Diğer bir ifadeyle, tüm un çeşitlerinin yanı sıra, ekmekler, gevrekler ve diğer ekmekçi mamuller, kepek, hububat esasla kabartılmış mamuller, diğer şekilde işlenmiş hububat taneleri, malt hülasası, ezme, nişasta ve malt esaslı müstahzarlar, maya ve  kabartma tozları, nişastalar, çorba ve et suyu ihracatçıları, temel bir strateji üzerinden  dünya pazarlarında paylarını artırmak için çalışacak.

/icerik/bc11aa87-6a61-4b3d-b99b-18ce2c123947fg2glYe.jpg

Un ve Unlu Mamuller Tanıtım Grubu’nun ilk hedefi sektörün yol haritasını oluşturacak Stratejik Planı oluşturmak idi ve bunun ilk adımı olan Stratejik Plan Çalıştayı ile sektör bu yöndeki ilk adımını attı.

Un ve Unlu Mamuller sektöründe faaliyet gösteren 30 firmanın katıldığı Stratejik Plan Çalıştayı’nda sektörün güçlü ve zayıf yanları ile dünya pazarlarında Türkiye’nin sahip olduğu fırsatlar masaya yatırıldı.

Buğdayın anavatanı olan ülkemiz topraklarından çıkan bereketin, bunda böyle “Türk” markasıyla dünyaya sunulması için çalışacaklarını belirten Tanıtım Grubu Başkanı Turgay Ünlü,  sektörün bu hedefe dönük köklü tecrübe ve birikimlerinin söz konusu Stratejik Planı’nın en güçlü yanını oluşturduğunu belirtti.  

Çalıştay’da Tanıtım Grubu’nun faaliyetleriyle Türk un ve unlu mamullerinin marka konumlama ve kurumsal iletişim süreçlerinin daha aktif yürütüleceğine ifade eden Ünlü, nişasta, maya ve diğer ürün gruplarına dönük alt stratejilerin de uygulamaya konmasının takipçisi olacaklarını vurguladı.

UTG çatısı altında sektörün el ele, omuz omuza vererek ülkemizin ihracat rakamlarını çok daha yukarıya taşımak istediklerini söyleyen Ünlü, 2023 İhracat Stratejisi hedefinde “dünyanın ununu üreten Türkiye”nin önemli bir performans sergileyeceğine inandığını vurguladı.

Çalıştay’a katılan sektör temsilcileri de bugün dünya birincisi olan sektörün, daha geniş ve büyük pazarlara ulaşmak konusunda yaşadığı engelleri kaldırabilecek güçte olduğunu ve bunun için gereken işbirliğinin Un ve Unlu Mamuller çatısı altında sağlanacağını vurguladılar.