6.06.2013
Meksika’nın Mexico City kentinde 04-06 Haziran 2013 tarihlerinde 13. kez gerçekleştirilen Alimentaria Mexico 2013 Fuarı’na ABD, Arjantin, Çek Cumhuriyeti, Çin, El Salvador, Endonezya, Fransa, Guatemala, Güney Kore, Hindistan, Hong Kong, İspanya, İtalya, Kolombiya, Meksika, Polonya, Portekiz, San Salvador, Sri Lanka, Şili, Tayland, Tayvan, Türkiye ve Vietnam olmak üzere 24 ülkeden 200 firma katılım sağladı.
Fuarın kapsadığı ürün grupları; yiyecek ve içecek üretimi, dağıtım, pazarlama. Alt ürünler ise süt ürünleri, tatlılar, meyve ve sebze, et ve et ürünleri, balık ve deniz ürünleri, reçel ve dondurulmuş gıdalar, içecekler, organik yiyecekler ve ekipmanları, gıda koruma ve restoran sektörü için yiyecek ve içecek paketleme.
Un ve Unlu Mamuller Tanıtım Grubu ilk kez katıldığı fuarda iştigal alanında yer alan başta un olmak üzere maya, nişasta ve diğer ihraç ürünlerinin ve Türkiye’nin potansiyelinin tanıtımını gerçekleştirdi.
Söz konusu fuarda, buğday unu ihracatında dünya lideri olan Türkiye etkili bir tanıtım faaliyeti yürüttü. Un ve Unlu Mamuller Tanıtım Grubu tarafından info standı gezen ziyaretçilere İspanyolca ve İngilizce dillerinde hazırlanan ve tatlı ve tuzlu unlu mamuller tariflerini içeren yemek kitabı ile sektörü tanıtan katalog dağıtıldı. Aynı zamanda, fuar süresince çeşitli unlu mamuller fuar ziyaretçilerine ikram edildi. Ayrıca, Tanıtım Grubu’nun ismi ve logosu bulunan mutfak önlüğü ve çanta dağıtıldı.
Son yıllarda Meksika’nın un ve unlu mamuller ve maya ithalatında artış kaydedilmektedir. Meksika nüfusun yoğun olduğu bir ülke ve Türk unlu mamullerine benzer ürünlerin tüketimi oldukça yaygın. “Tortilla” en çok tüketilen ve mısırdan ve son yıllarda buğday unundan da yapılmaya başlanan bir ürün. Bu özelliğiyle Meksika, Türk unu için ciddi bir potansiyel taşıyor.
Edinilen bilgilere göre bu yıl sel nedeniyle Meksika’nın buğday üretimi düşüş göstermiş ve fiyatlar yükselmiş durumda.